NE PİŞİRDİM / KABAK YEMEĞİ / KABAK FAYDALARI

Salı, Mayıs 05, 2015

yemek-kabak
Uzun süredir sayfamda yeni bir tarif paylaşmıyordum. Bu arada boş durmayıp bloğumda bazı değişikliklerle ilgileniyordum. Geçtiğimiz hafta sonu evde ne pişirsem diye düşünürken baktım malzemelere kabak var. Kabakla dolma dışında ne yapılır ki diye düşünürken adını bilmediğim bir tarif buldum. Kabağı birde böyle deniyim derken başladım yapmaya. Ve sonuç bence gayet iyi. :)  Denemek isteyenlere anlatıyorum. 

Malzemeler :
5 adet kabak
250 gr kıyma
2 çay bardağı ince bulgur
1 orta boy soğan 
2 diş sarımsak
taze yada kuru reyhan 
nane,kara biber, kırmızı biner,tuz
yoğurt
2 kaşık tere yağ
salça
1 çay bardağı sıvı yağ
Yapılışı :
yemek-kabak-1
Kabakları resimde gördüğünüz gibi soyup doğrayın.Kabağın orta kısımlarını çıkarın. Başka bir kapta bulguru az suyla ıslayıp kapağını kapatın (kısır yaparken yaptığınız gibi) 5-10 dakika bekledikten sonra kıyma,soğan,1 diş sarımsak, 1 tatlı kaşığı kadar salça,yarım çaybardağı sıvı yağ,tuz ve baharatları ekleyin (baharat ölçüleri isteğinize bağlı) ben 1 çay kaşığı ölçüsü yaptım. Hazırladığınız iç harcı iyice yoğurun.Kabakların ortasına doldurun.
yemek-kabak-2
yemek-kabak-3
yemek-kabak-4

Hazırladığınız kabakları tencereye aşağıdaki gibi yerleştirin. Üzerine Salçalı su hazırlayın (hem biber salçası, hem domates salçası kullandım) Kalan sıvı yağı ekleyin. Tuz serpiştirin, 1 kaşık tereyağını yemeğin üzerine ekleyin ve pişirmeye başlayın. Tencereye eklediğiniz su miktarı kabak hizasından biraz fazla olsun.Yemek kaynayıncaya kadar normal ısıda pişirin fakat kaynayınca hemen kısık ateşte yavaş yavaş pişirmeye devam edin. Dağılmaması için üzerine bir tabak kapatın.
yemek-kabak-5
Piştikten sonra isterseniz aşağıdaki resimlerde olduğu gibi yoğurtlu soslu yada yoğurtsuz servis edebilirsiniz. Yoğurtlu sos için bir kase yoğurda kalan 1 diş sarımsağı ekleyin üzerine tereyağ eritip içine kuru nane atın yoğurdun üzerine dökün. Resimde gördüğünüz gibi.
yemek-kabak-6
yemek-kabak-7
Hem lezzetli hemde farklı bir tat ve sunum oluyor. Basit bir tarif üstüne el marifetiniz de eklenince eminim güzel sonuçlar elde edersiniz. Deneyen olursa yorumlarınızı beklerim.Bu arada yemeğin adı her ne olursa olsun ben adını kabak mantısı olarak değiştirdim. :))
yemek-kabak-8
 Kabak seven pek azdır yani ben genelde çevremde kabak yemeği yemek için can atan birilerini görmedim.Buna bende dahil. Fakat kabağın faydalarını hatırlatmak isterim.Kabak B1, C vitamini,potasyum, fosfor açısından zengindir. Nişasta, çinko içerir.Lifli bir sebze olması kabızlığa iyi gelir. Benden söylemesi. :) Sevgilerimle...

BUNLARDA İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

7 yorum

  1. :) tabiki memnuniyetle :) kolay gelsin ceydacım.

    YanıtlaSil
  2. Merhabalar bloğunuzu Modaland'da keşfettim ve izlemeye aldım :) Bana da bekliyorum :)
    http://kirmiziruganayakkabilarim.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
  3. teşekkürler :) elbette ziyaret ederim.

    YanıtlaSil
  4. Kabak yemeğini bu şekilde denememiştim hiç. Çok güzel görünüyor. Bu arada takipteyim ve blogunuzun tasarımını çok beğendim. Ben de sizi blogumda görmekten mutluluk duyarım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğenmene sevindim. :) Bende daha önce denememiştim. Bu haliyle çok beğendim lezzetli oluyor.Bloğuna mutlaka bakıcam ;) Görüşmek üzere ..

      Sil
  5. Çok güzel görünüyor ellerine sağlık kbabağı severim ayrıca çok faydalı :)

    YanıtlaSil

BLOG ARŞİVİM