GEZİ HARİTAM / ANKARA'DA GEZİLECEK YERLER

Perşembe, Mayıs 14, 2015

   

ankara-gezilecek-yerler

       Merhaba, Ankara da yaşayıp hafta sonlarında nereye gitsek diye düşünüyorsanız yada Ankaraya gezmeye gelenlerden seniz yazıma bir göz atın. Bende Ankara da yaşayan biri olarak bazen bu listeyi düşünmek zorunda kalanlardanım. Bu nedenle güzel bir liste yapmaya karar verdim. Genel olarak Ankara'da ki görülmeye değer yerlerden bahsedeceğim.Nereye gitmek istediğinizi seçmek size kalmış :)
Listemde ilk sırada ,

Anıtkabir var. Evet bu şehre gelip de Atayı ziyaret etmemek olmaz. Anıtkabrin büyüsü ile geçmişe gitmek ve vatan toprağına ne kanlar döküldüğünü bazen kendi hafızamızda canlandırmak için bu büyülü altın anıt görülmeye değer. Burayı gezerken insan duygu doluyor. Her köşesinde sizi büyüleyen şeylerle karşılaşıyorsunuz. Askerlerin nöbet değişimi, Çanakkale savaşlarının canlandırıldığı alanlar, müzeler, aslanlı yol ve sayamayacağım bütün güzelliklerini görmek için Atayı ziyaret etmenizi öneririm.

Anadolu Medeniyetler Müzesi : Müzelerin konseptini bilirsiniz. Adından anlaşılacağı gibi Anadolu'daki medeniyetlerin bir arada anlatıldığı kültür mekanı. Hitit,frigler,urartular,roma vb. uyarlıkların tarih ve arkeoloji severler ile buluştuğu bir müze.

Kocatepe Camii : Bu cami Ankara'nın birçok yerinden görülebilen kocaman ihtişamlı bir camidir.İçerisinde kendinizi muhteşem iyi hissettiğiniz, duanızı edip, mimarisini gezebilirsiniz.

Hamamönü: Benim en sevdiğm yerlerden biri. Her gün gitsem bıkmam. Çünkü o sokakları, dükkanları, sergileri, kafeleri, restoranları valla saymakla bitmez çok güzel farklı atmosferi olan bir yer. Sıcak ve samimi bir yer.Zamanım olsa da sık sık uğrayabilsem.

Ankara Kalesi: ve Kale altı : Ankara kalesinden manzaranın görülmeye değer olduğunu duymuştum.Ben kale altı yada kale çevresine çok gitmeme rağmen kaleye çıkmaya derman bulmayıp hep ertelemişimdir. :)) Kale çevresinde tarihi birçok konak var.Kale altında gezerken sokaklar Hamamönü gibi tarihi bir yer olduğu için sanırım bende böyle tarihi dokuları sevdiğim için gezmekten keyif alıyorum. Birde her gidişimde uğradığım bir mekan var Pirnçhan . Bu hanı gezebilir sonrasında bahçesinde oturup Pirinchan cafe de patlıcanlı gözleme yiyebilirsiniz.Bayılıyorum buraya. Hatta sadece pirinçhanı ve cafe keyfini ayrı bir başlıkta size bütün detaylarıyla yazmalıyım diye düşünüyorum. :)

Aqua Vega Akvaryum : NataVega AVM içinde bulunan bu akvaryum deniz altı canlarını merak edenler için güzel bir yer. Ben ilk gittiğimde beklentiyi biraz yüksek tuttuğum için çok daha büyük bir yer bekliyordum. Tabi şu an Türkiye'de ki en büyük akvaryumlardan biri olsa da bence daha büyük olmalıydı. Küçük büyük herkesin yinede görmesini tavsiye ederim.

Atatürk Oman Çirtliği : Hayvanları görmek, piknik yapmak yada kokoreç yemek istiyorsanız AOÇ uğramanız gereken yerlerden. Ben en çok koko yemek için gidiyorum :) Birde Ankara'da Gençlik Caddesinde kokoreç yiyebilirsiniz. Tavsiyemdir.  :)

Dikmen Vadisi : Vadideki Zambak gibi :) vadideki huzur diyesim geliyor hep :)) Ankara'da birçok park,
piknik alanı var fakat dikmen vadisi çok nezih ve sakin. Ben dinlenmek için gittiğim bir yerde çok kalabalık olunca extra yoruluyorum. Bu yüzden yeşil ve temiz hava tercih ediyorsanız öneririm. Tabi bu konuda alternatifler var ama vadi daha merkezi olduğu için ulaşımı kolay. Bu arada öyle sere serpe piknik yapılacak mekanlar yok. Sadece cafeler de yeme-içme serbest. Kahvaltı için güzel mekanlar var.

Atakule : 125 metre yüksekliğindeki bu yapı şehrin simgesi durumunda. Terasına çıkıp devasa dürbünle Ankarayı izlemek hoşunuza gidecek. Ayrıca en üstteki yuvarlak alanda cafe/restorant var.Romantik aşam yemeği için ideal  ;)

Tunalı Hilmi Caddesi / Kuğulu Park : Tunalı da herhangi bir mekanda oturmak, bi kahve içmek insanın içini açar. Çünkü hareketli cıvıl cıvıl bir yer. Kuğulu parkta dinlenmek, kuğuları seyretmek yada arkadaşınla koyu bir sohbete tutuşmak günün yorgunluğunu alır götürür.

    Bunlar dışında Ankara da bir sürü AVM, park ve müze var. Size önerebileceğim Panora AVM, Kentpark-Cepa AVM tercih edilebilir. Piknik alanları olarak Göksu Park, Mavigöl tercih edebilirsiniz. Tabi ki Ankara da sayamadığım birçok güzel yer ve mekan var fakat aklıma gelenler bunlar. Sizin önerileriniz var mı bu konuda. Ankara ile ilgili yazılarımın devamı gelecek. :) Beni takip edin anacım ;)) Sevgilerimle.



BUNLARDA İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

12 yorum

  1. Merhaba:)
    Yarı Ankaralı olarak bahsi geçen yerlerin bir kısmını gördüm bir kısmını da detaylı gezme imkanım olmadı.
    Hem baba hem anne tarafından epeyce akrabam ,kardeşim ve bir iki hafta için de ablam da orada olacak:)))) Ben güzel İzmir'de yaşıyorum ablam da yerleşince yazları fırsat buldukça geleceğim özledim galiba :)))
    Kucak dolsu sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ankara İzmir gibi denizi olan bir şehir değil ama yinede özlenesi bir şehir. Bende yazları tatile gidince döndüğüm an meğer ne kadar özlemişim diyorum :)) Benden de sevgiler :)

      Sil
  2. Ankarayı gezmek hiç kısmet olmadı,gezmiş kadar oldum.. Teşekkür ederim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnşallah bir gün gelirsen birlikte gezeriz :)

      Sil
  3. Ankara'ya sadece bir kez gidebildim. Belli başlı yerleri gezdik fakat yine gezip görmeyi çok istiyorum.
    Bu anlamda yazınız çok faydalı oldu :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnşallah ilerde bir gün düzenleyeceğim Ankara etkinliğinde buluşmak kısmet olursa Ankarayı da tekrar gezme fırsatı bulursun :) Sevgiler

      Sil
  4. Ankara' yı bilmeyenler için harika bir yazı olmuş ;)
    Bu arada bloğunuzu artık takipteyim, bana da beklerim ;))
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler, tabiki ziyaret ederim. Bendende sevgiler ;))

      Sil
  5. Çok güzel ve bilgilendirici bir yazı olmuş. Yakınlarda Ankara 'ya gitme planım yok ama yazını kaydedeceğim kenara yine de. Lazım olabilir :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ankara'ya gelme planını bence hemen yapmalısın. :) hiç fena bir şehir değil :) teşekkür derim sevgilerimle

      Sil
  6. Buypasa.com açılışa çok az kaldı! Benetton markalı ürünlerdeki kampanyalar ve çok daha fazlası için http://sanalmagaza24.com adresini ziyaret edebilirsiniz.

    YanıtlaSil
  7. merhaba Gonca abla en iyi yardımcı olan sensin Ankarada yaşıyorum ama daha gitmediğim çok yer var ayrıca ödevlerim daha zevkli oluyor sayende

    YanıtlaSil

BLOG ARŞİVİM