TAVUK SARMA NASIL YAPILIR ?

Cuma, Mart 13, 2015

tavuk-sarma

Herkese merhaba ... Napıyosunuz görüşmeyeli ? :) Bugün size yine lezzetli bir tariften bahsedeceğim. Yeni evli bir bayan olarak tarifleri merak ediyor ve her geçen gün biraz daha tecrübe kazanıyorum. Tecrübe dediysem öyle çok tecrübesiz değildim ben yemek konusunda. Sadece bekarken her akşam yeni bir yemek pişirmiyordum. Artık düzenli yemek yapıyorum :D Tavuk sarmayı sevdiğimiz için aklıma geldikçe yapıyorum. En son yaptığımda allahtan fotoğraflamayı unutmadım da şimdi sizlerle paylaşma fırsatım oldu. Tariflerimden anlaşılacağı gibi genellikle yapımı kolay pratik tarifler vermeye çalışıyorum. Pratik ve lezzetli tarifler. Haydi ben bu güzel yemeği anlatmaya başlayayım.
Malzemeler: 

Tavuk göğsü (bir pakette 4 parça vardı onu kullandım ben) kaç gramdı hatırlamıyorum ama 4-6 kişi için ideal,kasaptan sarma yapmak için özel hazırlatabilirsiniz) 
Ispanak
1 adet kırmızı biber
1 adet soğan 
1 adet krema
1 çay bardağı zeytin yağı
2-3 diş sarımsak 
Dil peyniri veya kaşar peyniri
tuz, karabiber,kırmızı biber

Hazırlanışı :
Önce tavuk göğsünü sarma yapılabilecek şekilde inceltiyoruz. Bir kabın içine yarım çay bardağı zeytin yağı,karabiber, rendelenmiş sarımsak, bir tutam tuzu koyup karıştırın. Tavuk parçalarını bu karışımın içinde en az 2-3 saat olacak şekilde bekletin. Bu işlem ile tavuğun daha lezzetli olmasını sağlıycaz. 
(Geceden hazırlayıp ertesi günde sarabilirsiniz. Yada sabah hazırlayıp akşam eve döndüğünüzde hemen sarıp pişirebilirsiniz. ) Bir tencerede yarım çay bardağı zeytin yağında küp şeklinde doğradığımız soğanları kavuruyoruz.Soğanlar biraz yumuşayınca doğradığımız kırmızı biberi ekliyoruz. Soğanla birlikte biraz kavurduktan sonra ıspanağı ekliyoruz. Karıştırıp kapağını kapatıyoruz. Birkaç dakika içinde tencerenin buharıyla ıspanaklar rengini ve şeklini değiştiriyor. Ispanağın tencerede iyice pişip sulanmasına izin vermeyin. Karabiber, kırmızı biber,tuz ekleyip tencerenin altını kapatabilirsiniz. Tuzu hem içi hemde tavuğun marine ederken kullandığınız için dikkatli kullanmanızı öneririm.  Hazırladığımız iç harcını incelttiğimiz tavukların içine koyup üzerine rendelediğimiz peynirden koyup sarıyoruz. Sardığımız tavukların açılmaması için bir tavayı ısıtıp yağ kullanmadan, tavukların açılabilecek kısımları alta gelecek şekilde koyup yapıştırma işlemi yapıyoruz. Sonra sardığınız tavukları pişireceğiniz kaba alıp üzerine kremayı dökün. Folyo ile kapatarak 170* fırında pişirin.Ortalama yarım saatte pişiyor. Bu arada arkadaşlar ıspanak tercih etmeyenler garnitür yada dilediğiniz içi hazırlayıp kullanabilirsiniz.Afiyet olsun. Başka tariflerde görüşmek üzere sevgilerimle.

tavuk-sarma-1



tavuk-sarma-2
tavuk-sarma-3
tavuk-sarma-4tavuk-sarma-5tavuk-sarma-6






BUNLARDA İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

1 yorum

BLOG ARŞİVİM