STROGONOF TARİFİ

Pazartesi, Aralık 01, 2014

 
 Bugün ne pişirsem diye düşünüyorsan... hem lezzetli hem de yapımı çok kolay bir tarifim var :) Bizzat kendimin yaptığı eşiminde çok çok beğendiği Strogonof. Yaptım afiyetle yedik :) Bu kolay ve leziz tarifi sizin de denemeniz için paylaşıyorum.

yemek-strogonof

STROGONOF İÇİN MALZEMELER :
400 gr kadar dana biftek (biftek kişi sayısına göre artırılabilir ) 
1 adet orta boy soğan 
2 diş sarımsak
100 gr krema
50 gr tereyağı
Mantar
tuz, karabiber

HAZIRLANIŞI:

Teflon tavaya tere yağını koyuyoruz.İnce ve parmak boyunda doğradığımız etleri tavaya ekliyoruz. Tavanın kapağını kapatın etler biraz pişedursun :) Etler suyunu bırakıp renkleri değiştiğinde mantarı, söğüş gibi doğradığımız soğanı ve yine ince kıydığımız sarımsağı etlerin üzerine ekliyoruz.(Soğanlar piştikçe etin içinde çok belli olmuyor. Bu arada etin suyu azalıyor bir bardak su ekleyin Et biraz daha pişsin  zaten piştikçe suyunu çekiyor. Karabiber ve tuzunu ekleyin. En son tencerenin altını kapatmaya yakın kremayı ekleyip karıştırıyoruz. Karıştırdıkça kremada etin içinde kıvamlı bir hal alıyor.Ortalama 6-7 dk sonra kapatıyoruz. Sıcak servis ediyoruz.
       Strogonoff' un bir Rus yemeği olduğunu tadını çok sevip merak etmem sonucu öğrendim.Aslında içine hardal da kullanılıyor. Fakat ben tarifimde tercih etmedim.Yanına safranlı pilav  yaptım çok yakıştı.. 
 Tarifimle size yardımcı olabilmek ümidiyle sevgiyle afiyetle kalın :) 

BUNLARDA İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

0 yorum

BLOG ARŞİVİM